Retningslinjer for angrerett
Retningslinjer for refusjon og returnering av varer bestilt fra lettvinthverdag.no
Ordren går tapt under transport.
I tilfelle ordren går tapt av transportøren i henhold til oppdatering av sporingssnummeret tilknyttet sendingen, kan du be om refusjon eller omlevering. Vennligst se fra om dette snarest mulig, helt innen 1-5 virkedager.
Ordren mangler.
I tilfelle ordren er merket som levert, men at du likevel ikke har mottatt varen, bør du kontakte transportøren og rapportere problemet, deretter kan du be oss om en refusjon eller omlevering.
Forsinket forsendelse grunnet vår samarbeidspartner
I tilfelle leveringstiden tar lengre tid enn 30 arbeidsdager, kan du be om tilbakebetaling, men dette forutsetter også at du som kunde har oppgitt riktige forsendelsesadresse og et kontaktnummer for leveringen.
Leveringsproblemer forårsaket av kunden
I tilfelle forsendelsesforsinkelse eller leveringssvikt forårsaket av feil adresse, feil telefonnummer eller andre faktorer forårsaket av mottaker, tilbyr vi ikke refusjon eller omlevering, og er ikke ansvarlig for ekstra servicegebyr, dersom varen bes sendes på nytt. Her foreslår vi at du som kunde tar kontakt med posten, for et nytt forsøk på forsendelse. Hvis leveransen mislykkes helt og transportøren returnerer pakken til varelageret igjen), kan vi ordne et forsøk på omlevering, men mot en kostnad på 100 kr.
Force majeure
Vi eller våre samarbeidspartnere er ikke ansvarlig for forsendelsesproblemer forårsaket av force majeure, for eksempel naturkatastrofer, streik eller krigsutbrudd.
Hvordan be om refusjon eller omlevering
Dersom du bare angrer kjøpet ditt eller at varen ikke var slik du forespeilet, har du som forbruker i Norge en angrerett på 14 dager fra varen ble levert. Send en e-post til post@lettvinthverdag.no, så skal vi behandle din forespørsel ved å sende deg en returseddel som du kan bruke for å returnere varen. Viser det seg at varen er skadet uten at dette er beskrevet i din forespørsel da du først kontaktet oss, må vi be deg om ytterligere forklaring før vi godtar dette.
Når vi har mottatt varen og sjekket den for skader o.l., ordner vi med en refundering så snart dette er godkjent, slik at vår betalingsleverandør kan starte prosessen med å betale deg tilbake. Refundering blir alltid sendt tilbake til samme betalingsmåte som du betalte varen med.
Dersom varen ble skadet under levering eller innehar skader som gjør at du ønsker en ny vare tilsendt, eller refundering på dette - må vi be deg om å legge ved et foto/video av skaden på varen, samt bilde av selve forsendelsen, som viser (ditt) mottakers navn sammen med forsendelsesinformasjon. Dermed får vi behandlet dette på riktig måte og gitt tilbakemelding til vår leverandør med bevis og forklaring. Under prosessen kan vi også be om ytterligere informasjon. Du har uansett din angrerett for forbruker, på 14 virkedager, og så lenge skaden ble forårsaket allerede da du mottok varen, refunderer vi deg så snart vi har mottatt varen i retur hos Lettvint Hverdag.
På transaksjoner tilknyttet refusjon, kan vår betalingsleverandør belaste deg for transaksjonsgebyrer eller administrasjonsgebyrer, dette kan vi dog ikke stå ansvarlig for.
Omleveringsprosess/når vi ordner med en ny forsendelse til deg
Etter at vi har fått ordnet med ny informasjon om å sende varen på nytt, kan det ta inntil 2 virkedager før varen på nytt blir sendt. Her er det viktig at vi også får beskjed om riktig adresse og telefonnummer. Vi refunderer ikke varer med ukorrekte opplysninger på adresse og telefonnummer. Omlevering er ikke kvalifisert for pakker over 3 kg.
Når en ny vare blir sendt på nytt, eller at det ble sendt i retur til vår leverandør av ulike grunner, kommer vår leverandør vil ta en avgjørelse om selve forsendelsesalternativet som skal benyttes. Det kan derfor forekomme at andre leveringstider settes, enn det som opprinnelig brukes, som informert inne på nettbutikken post@lettvinthverdag.no (7-15 virkedager). Sporingsnummer vil bli gitt når varen er sendt ut fra varelageret til vår leverandør.
Vi er ikke ansvarlig for mislykket levering forårsaket av at kunden gir feil eller ufullstendig forsendelsesinformasjon. Vi anbefaler deg derfor på det sterkeste å kontakte siste ledd i leveringsprosessen for å avtale omlevering og oppdatert adresse, som også vanligvis er gratis.
Kontakt oss på post@lettvinthverdag.no så skal vi hjelpe deg, enten du bare angrer deg, varen er skadet, eller beklageligvis er blitt sendt i retur. Send oss en epost og forklar situasjonen, gjerne med bildebevis dersom pakken var skadet ved levering.
Takk på forhånd for at du velger å handle hos lettvinthverdag.no.
Stort smil!